Köp- och leveransvillkor

Handla hos oss

Minimiorder är 195 kr inklusive moms. Hos Fotakuten.se Webshop beställer du dina varor enbart via vår Internetbutik.
För att handla i Fotakutens Webshop måste du vara minst 18 år. Om du är under 18 år och vill handla måste någon av dina föräldrar göra beställningen.

Du kan välja att betala hos oss på flera olika sätt. Du kommer att kunna se alla kostnader innan du godkänner ditt köp.
 

Vi säljer endast till privatkunder i Sverige.

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

Kortbetalning
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med Verifone som är den ledande leverantören av elektroniska betalningslösningar i Europa med fokus på betaltjänster för handeln. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till vår hemsida där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Direktbetalning
Klarna Checkout  erbjuder säker direktbetalning via din Internetbank, för dig som är kund i Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. Vid betalningen slussas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.
 

Förskottsbetalning
Du betalar in den totala ordersumman på Postgiro 441547-7 eller Bankgiro 5783-3444 och anger ditt ordernummer som vi skickar till dig som referens på inbetalningen. När dina pengar kommit in på vårt konto så skickar vi varorna till dig. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

Hämta och betala i butik. Gör en beställning före kl 07,00 så kan du hämta dina produkter samma dag. Leverans från lagret till butik tar normalt en dag.Välj alternativet "Hämta i Butik" när du avslutar din beställning. Ring gärna 08 644 07 20 för att kontrollera öppetider.
Adressen är: Fotakuten ingång salong NO-Limits Torkel Knutssonsgatan 35, T -bana Mariatorget Stockholm.
Där kan du förutom att betala kontant även betala med Visa eller mastercard.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-3 dagar.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som brevpaket. Du får alltid ett kollinummer där du kan följa ditt paket. Vi försöker alltid om det är möjligt att leverera direkt hem till din dörr. Vår leverantör av paket är posten.se

Leveransgaranti
Fotakuten.se garanterar att dina paket kommer fram till dig. Om du saknar ditt paket skickar vi ett nytt omgående. Som kund hos oss behöver du aldrig söka efter saknade paket. Vi skickar dig ett leveransbesked med ett kollinummer där du kan se exakt var ditt paket är .Kontakta gärna vår Kundtjänst om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till. Vi svarar alltid inom 24 timmar när du mailar oss till [email protected]
 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras med 29 kr. Vid ordervärde över 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.Vi tar endast ut en del av den verkliga fraktkostnaden av dig.

Vi vill ha dig som kund ofta!

 

Reklamation och returrätt

Felaktig vara
För att åberopa att vara är felaktig skall du reklamera produkten till Fotakuten.se omgående, dock senast 14 dagar från ankomstdatumet. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är felfritt. Inkommer reklamation senare än 14 dagar förbehåller sig Fotakuten.se rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Fotakuten.se står för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Reklamation av trasig produkt
Skicka ett mail till [email protected] och beskriv problemet så detaljerat ni kan.
Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager, om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering.
 

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Om du ångrar ditt köp så kontaktar du [email protected] inom 14 dagar från mottagande av produkten. Produkten måste vara obruten och oanvänd. När vi godkänt att produkten inklusive kartong och tillbehör är i oförändrat skick betalar vi ut pengarna för produkten. (Frakt och eventuella kostnader som uppstått vid betalning återbetalas ej.)


Byte av använd vara
Ångerrätten gäller ej om varan är använd, skadad, förpackningen är bruten eller på annat sätt modifierad.
 

Avbeställning
Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du maila vår kundtjänst omedelbart. Avbeställning accepteras inte via telefon. Om vi redan hunnit skicka din order kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning debiterar vi dig en kostnad på 200 kr. Vi överlåter alla våra fodringar.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 14 dagar  går det i retur till oss , så fakturerar vi dig 200 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Om du saknar mobilnummer kommer vi att skicka information till din E-mail.

Information om cookies

Den här webbplatsen använder så kallade cookies. Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om vad de används till samt hur de kan undvikas. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och innehåller textinformation. För att vårt shoppingsystem ska fungera är dessa filer nödvändiga.

Vad sparas
Vi använder en cookie för att komma ihåg om du är inloggad och vilka inställningar du har valt. Detta är en så kallad session-cookie, det vill säga den tas bort när du stänger din webbläsare.
Den andra cookien används för att komma ihåg vilken varukorg som är din, detta är en cookie som sparas även om webbläsaren stängs ner.

 
Drift & produktion:  Wikinggruppen